کد خبر: 496

تاریخ انتشار: 2020-11-21

راه اندازی استارت آپ

بهترین بستر مناسب راه اندازی استارت آپ چیست و چگونه يک استارتاپ راه بيندازيم؟ قصد دارید استارت آپ شخصی‌تان را راه اندازی کنید؟ اگر خودتان برنامه نویس نباشید ، احتمالاً به سرعت با یک خویشاوند یا دوست خود که طراح وب یا توسعه دهنده برنامه های موبایلی است تماس می گیرید و می خواهید ایده […]

راه اندازی استارتاپ
اصول راه اندازي استارت آپ و بستر مناسب آن

بهترین بستر مناسب راه اندازی استارت آپ چیست و چگونه يک استارتاپ راه بيندازيم؟

قصد دارید استارت آپ شخصی‌تان را راه اندازی کنید؟ اگر خودتان برنامه نویس نباشید ، احتمالاً به سرعت با یک خویشاوند یا دوست خود که طراح وب یا توسعه دهنده برنامه های موبایلی است تماس می گیرید و می خواهید ایده خام خود را با این شخص خوش شانس به اشتراک بگذارید تا این شخص را متقاعد کنید که در توسعه یک استارتاپ شما را یاری کند. اما این کار همیشه جواب نمی دهد، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که در مورد راه اندازی “استارتاپ” یا “استارت آپ” (از هر دو املای استارتاپ و استارت آپ استفاده میشود) صحبت کنیم. همچنین قصد داریم با شرح چم و خم کار “کار آفرینی” و به خصوص “کارآفرینی اینترنتی” و در ادامه آن با بررسی و مقایسه شفاف بستر های پیاده سازی استارتاپ ، به خصوص بستر های دیجیتال ، نقشه ی راه مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید

?استارتاپ چیست؟

استارتاپ به یک شرکت کوچک یا شرکت نوپا با ایده های نوین و نوآورانه اشاره دارد (به همین دلیل به استارتاپ ، شرکت نوآفررین نیز گفته می شود) که در آستانه توسعه است. این شرکت ها معمولاً در مقیاس کوچکی هستند و توسط تعداد محدودی از بنیانگذاران و سرمایه گذاران، با سرمایه و نیروی انسانی حدأقلی تأسیس می شوند. در ابتدای راه اندازی استارتاپ ، شرکت های نوپا کالاها یا خدماتی را ارائه می دهند که قبلاً فروخته نشده یا به درستی شناخته شده نیست.

شرکت نوپا دارای ویژگی ها ذیل میباشد:

  1. مبتنی بر ارایه یک نوآوری جدید
  2. مبتنی بر کار تیمی
  3.  عدم قطعیت
  4.  امکان توسعه پذیری کسب و کار

ایده کسب و کار با سرمایه کم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی فرصت‌های کارآفرینی زیادی فراهم شده که برای شروع کار به هزینه‌ی کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه‌ای نیاز نداشته‌باشند! بله درست شنیدید! ولی درعوض باید زمان و تلاش بسیار زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از این فرصت های کسب و کار بر مجموعه مهارت‌های شما استوار هستند، از جمله مهارت‌های کامپیوتری.

تعریف استارت آپ توسط استیو بلنک

سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس پذیر باشد شکل گرفته است.

تعریف استارت آپ توسط اریک ریس

استارت آپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.

راه اندازی استارت‌آپ را ، از کجا باید شروع کرد؟

این مهمترین و دشوارترین بخش راه اندازی یک استارتاپ شخصی است. پیدا کردن نقطه شروع استارتاپ و نحوه و بستر صحیح پیاده سازی استارتاپ حتی دشوار تر از پیدا کردن ایده ای ناب است. اکنون تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان و همین طور در ایران وجود دارند که فکر می کنند ایده جدیدی دارند که می تواند جهان را تغییر دهد. اما بیشتر این ایده ها رنگ خورشید را نمی بینند زیرا این ایده نمی تواند مشکلات مصرف کننده را حل کند ، و دلیل این اتفاق اغلب انتخاب نادرست بستر مناسب شروع استارت آپ است.

چگونه يک استارتاپ راه بيندازيم؟

ایده شما نیازی به درخشان بودن ندارد ، تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که ایده شما راه حلی برای مشکلات افرادی است که در زندگی واقعی با آن روبرو هستند و در عین حال منحصر به فرد باشد تا شانس دیده شده را داشته باشد.

زمان مناسب راه اندازی استارت آپ چه موقع است؟

زمان مناسب یکی از کلیدهای راه اندازی موفق استارتاپ است. ایده شما ممکن است بسیار خوب باشد ، اما در زمان مناسبی عرضه نشود و اما اگر چند سال دیگر ایده همین استارت آپ اجرا شود ، مورد استقبال قرار بگیرد.

چگونه يک استارتاپ راه بيندازيم
چگونه استارتاپ راه بيندازيم؟ مسیر راه اندازی استارت آپ موفق

یافتن زمان درست ، برای عملی کردن ایده ای که در سر دارید و راه اندازی به موقع استارت آپ ، بسیار حیاتی است ؛ زیرا شما به مشتری و خریدار نیاز دارید. به کسی که به کسب و کاری که در سر می پرورانید ، نیاز داشته باشد. اگر واقعا نتوانید زمان درست را برای اجرایی کردن ایده‌تان بیابید ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در بهترین حالت ، باید با بازار بجنگید! باید سعی کنید افراد را متعاقد کنید تا خدماتتان را ببینند و تصمیم بگیرند که آیا آن را میخواهند یا نه؟ اگر دلیلی برای خواستن آن پیدا نکنند قطعا آن را رد می کنند.

اتفاق دیگری که بیشتر از مورد قبلی رخ می دهد این است که قبل از راه اندازی استارت آپ ، شخص دیگری زود تر از شما دست به کار می شود و ایده شما را عملی می کند و مشتریان را می رباید. در این صورت همه چیز به مزیت رقابتی بستگی دارد. اگر تنها خودتان بودید و خودتان ، تنها باید به این سوال مشتری پاسخ میدادید :

  • چرا باید از خدمات استارت‌آپ تو استفاده کنم؟

اما اگر رقیب دیگری باشد کار سخت تر خواهد شد. زیرا او نیز مشغول متقعد سازی مشتری است ، و مشتری او شاید می توانست مشتری کسب و کار شما باشد! پس باید به این دو سوال مشتری پاسخ دهید :

  • چرا باید از خدمات استارت‌آپ تو استفاده کنم؟
  • چرا به جای تو ، از خدمات استارت‌آپ رقیب تو استفاده نکنم؟

اگر دیر بجنبید ممکن است رقبای بیشتری دست به کار شوند ، فعالیت کنند ، سرمایه جمع کنند و گردن کلفت شوند ؛ در این صورت کار شما به عنوان یک کارآفرین بسیار سخت و سخت تر خواهد شد و حتی ممکن است انتخاب و استفاده از خدمات استارت‌آپ شما دیگر در اولویت مشتری نباشد.

راه اندازی استارتاپ بر بستر وب‌سایت

نکته ای که باید برای راه اندازی استارت آپ نظر داشته باشید این است که آیا ایده شما (به طور کلی) باید بر بستر تجارت الکترونیک به اجرا درآید یا اینکه جنس استارتاپ از نوع دنیای واقعی است که این مورد به پرسونای مخاطب و مشتری هدف بستگی دارد و باید به این مورد ، توجه ویژه داشت.

اما مسئله اصلی در راه اندازی استارتاپ این است که :

اگر ایده شما نیازمند بستر الکترونیک است ، آیا سایت برای شما یا مناسب است؟

شاید در سالهای گذشته ، زمانی که استفاده از تلفن های هوشمند خیلی رایج نبود ، مطمئناً همه سایت را برای راه اندازی این ایده پیشنهاد می کردند زیرا رایانه ها ، درگاهی به برای یافتن مشتریان جدید بودند. به عنوان مثال ، به یاد داریم که پلتفرم های فیس بوک ، یوتیوب ، آمازون و غیره همه ابتدا با یک سایت راه اندازی شدند.

اما امروزه با توسعه فناوری تلفن های هوشمند و استفاده مداوم از این ابزار توسط افراد ، بازدهی وبسایت ها بسیار بسیار کمتر از قبل شده و به جز سایت های قدیمی معروف ، سایت های جدید به هیچ وجه بازدید و بازدهی قبل را ندارند و جلب اعتماد برای یک استارت‌آپ نوپا شامل هزینه های سنگین تبلیغاتی برای رقابت با این قدیمی کارها است. این در حالی است که تعداد کاربران موبایلی و متعاقباً استفاده از موبایل بیشتر و بیشتر شده و مردم دائما در حال استفاده از موبایل برای انجام کارهای خود هستند. موبایل ها به دلیل سادگی و دم دست بودن جایگزین رایانه های قدیمی شده اند. در چنین فضایی که میتوانیم اسمش را انقلاب موبایلی بگذاریم ،  بدون شک استفاده از فضای بازاریابی موبایلی می تواند بهترین راه حل برای شروع استارتاپ باشد.

https://modireweb.com/what-is-the-startup

ارسال دیدگاه

*

code