کد خبر: 378

تاریخ انتشار: 2020-08-23

چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، سیستم ایمنی بدن بخشی از بدن است که وظیفه شناسایی سلول های خود و مولکول های خود را از غریبه ها و از بین بردن یا انهدام آنها بر عهده دارد. در ادامه شما را با نقش منفی عادات بد در سیستم ایمنی بدن و راهکارهای مؤثر در تقویت […]

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، سیستم ایمنی بدن بخشی از بدن است که وظیفه شناسایی سلول های خود و مولکول های خود را از غریبه ها و از بین بردن یا انهدام آنها بر عهده دارد. در ادامه شما را با نقش منفی عادات بد در سیستم ایمنی بدن و راهکارهای مؤثر در تقویت آن آشنا خواهیم کرد:

کمبود خواب

ممکن است متوجه شوید که هنگام خواب کافی به سرماخوردگی یا عفونت مبتلا نمی شوید. محققان می گویند افرادی که پس از دریافت واکسن آنفولانزا به اندازه کافی استراحت می کنند در برابر این بیماری مقاوم تر هستند. عدم خواب کافی می تواند منجر به افزایش بیشتر هورمون های استرس و التهاب بیشتر در بدن شود. اگرچه محققان علت دقیق تأثیر خواب در تقویت سیستم ایمنی را نمی دانند ، خواب کافی ، معمولاً هفت تا نه ساعت برای بزرگسالان ، نقش عمده ای در سلامتی آنها دارد.

عدم تحرک و سیستم ایمنی بدن

سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید. این می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک کند. افرادی که به طور منظم ورزش نمی کنند نسبت به افرادی که بخشی از زندگی روزمره خود را ورزش می کنند احتمال ابتلا به سرماخوردگی را دارند. ورزش همچنین باعث افزایش مواد معدنی مفید در بدن شده و به شما در بهتر خوابیدن کمک می کند ، که هر دو در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند.

رژیم ناسالم

خوردن یا نوشیدن زیاد قند سلولهای سیستم ایمنی بدن که وظیفه مبارزه با باکتریها را بر عهده دارند محدود می کند. این اثر حداقل چند ساعت پس از نوشیدن نوشیدنی شیرین دوام می آورد. درعوض ، میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های C و E ، بتاکاروتن و روی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف کنید. خوردن میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و متنوع مانند انواع توت ها ، مرکبات ، کیوی ، سیب ، انگور قرمز ، کله ، پیاز ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین و هویج گزینه های خوبی است. غذاهای دیگر مانند سیر تازه و آبگوشت نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها کمک می کند. اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید ، یک کاسه سوپ مرغ می تواند به شما در بهبودی سریعتر کمک کند.

استرس سنگین

همه افراد نوعی استرس را تجربه می کنند ، اما اگر استرس به مدت طولانی ادامه یابد ، بدن را در برابر بیماری های مختلف از سرماخوردگی گرفته تا بیماری های جدی آسیب پذیر می کند. استرس مزمن بدن را در معرض جریان مداوم هورمونهای استرس قرار می دهد ، که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند. ممکن است کاملاً قابل کنترل نباشد ، اما با مراقبه ، کاهش حواس پرتی ، ارتباط با افراد دیگر و تخلیه انرژی بهتر می توان آن را کنترل کرد. کاهش استرس سطح هورمون استرس را کاهش می دهد ، به شما در بهتر خوابیدن و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. محققان & # 39؛ یافته ها نشان می دهد که پاسخ سیستم ایمنی بدن افرادی که مرتبا مراقبه می کنند ، کاملتر است. نتایج یک آزمایش نشان داد ، افرادی که در طی یک دوره هشت هفته مراقبه می کنند ، پس از واکسیناسیون نسبت به افرادی که نکردند ، بیشتر آنتی بادی ایجاد کردند.

برای جدا شدن

داشتن روابط قوی در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است. محققان دریافته اند افرادی که با دوستانشان در تعامل هستند نسبت به افرادی که احساس تنهایی می کنند از مصونیت بیشتری برخوردار هستند. نتایج یک مطالعه نشان داد که دانشجویان جدید نسبت به افرادی که با دیگران تعامل داشته اند ، نسبت به واکسن آنفولانزا پاسخ ایمنی ضعیف تری دارند.

از دست دادن حس شوخ طبعی

خندیدن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است و سطح هورمونهای استرس در بدن را کاهش می دهد. همچنین باعث افزایش تولید نوعی گلبول سفید می شود که با عفونت مبارزه می کند. نکته قابل توجه ، فقط یادآوری یک اتفاق خنده دار می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبتی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

*

code