کد خبر: 336

تاریخ انتشار: 2020-07-26

۵ نقشه دریایی ایران در سطح بین المللی منتشر شد

علی سلطان پور در حاشیه نشست تخصصی "خلیج فارس" افزود: امروز ۵ نقشه دریایی ایران در سطح بین المللی منتشر شد ، سه نقشه مربوط به خلیج فارس در شمال جزیره لاوان ، بندر مگام و بندر شیو و دو نقشه مرتبط به بندر انزلی. " وی اظهار داشت: کشتی ای که قصد ورود به […]

علی سلطان پور در حاشیه نشست تخصصی "خلیج فارس" افزود: امروز ۵ نقشه دریایی ایران در سطح بین المللی منتشر شد ، سه نقشه مربوط به خلیج فارس در شمال جزیره لاوان ، بندر مگام و بندر شیو و دو نقشه مرتبط به بندر انزلی. "

وی اظهار داشت: کشتی ای که قصد ورود به بندر را دارد باید از نقشه های مقیاس بزرگ شروع شود و به نقشه های مقیاس کوچک برسد ، بنابراین لازم است نقشه ای برای مسیر و حتی لنگرگاه تهیه شود.

وی ادامه داد: کشتی هایی که مایل به مسافرت در بنادر هستند در صورت مجهز بودن به سیستم "Actis" ، موظفند نقشه ها را بصورت الکترونیکی دریافت کرده و از میزان آب زیر زیردریایی خود اطمینان داشته باشند که این امر باعث افزایش ایمنی دریایی می شود. "

سلطان پور اظهار داشت: "وقتی یک کشتی بزرگ وارد بندر شهید رجایی می شود ، به عنوان مثال بازرس تمام گواهینامه ها و تجهیزات کشتی را بررسی می کند. اگر کشتی ای که موظف است از Actis استفاده کند و در اختیار آن نیست و طرحی تهیه نکرده است. ، جریمه خواهد شد. "

وی گفت: "کشتی ها باید نقشه ما را تهیه کنند ، اما لزوماً خود ما نیستند ، زیرا ما نقشه ها را تهیه می کنیم و به سازمان های بین المللی می دهیم و آنها به توزیع کنندگان می دهند و سپس آنها را به متقاضیان ، به عنوان مثال ۱۰۰ توزیع کننده می فروشند." در دنیا افرادی هستند که نقشه می فروشند ، سازمان بین المللی پول را از توزیع کننده می گیرد و به ایران می دهد.

وی ادامه داد: قبل از سال ۱۹۹۴ از نقشه های انگلیس استفاده می شد اما امسال به مرحله عملی و فناوری در زمینه تهیه این نقشه ها رسیدیم و نقشه های ما استانداردهای لازم را به دست آورد ، بنابراین توانستیم این کار را در جهان منتشر کنیم.

وی افزود: در سال ۱۹۹۴ تفاهم نامه همکاری بین کمیته ملی هیدروگرافیک ایران و سازمان بین المللی هیدروگرافی برای انتشار نقشه ها امضا شد و از آن زمان تاکنون ۲۳۴۰۰۰ نقشه برون مرزی ایران با درآمد حدود یک میلیون دلار فروخته شده است. "

سلطان پور اظهار داشت: پیش از این نقشه های دریایی انگلیس فروخته شده بود و اکنون که در آن نقشه نداریم ، هنوز همان نقشه انگلیس فروخته می شود ، اما اگر بتوانیم تهیه کنیم ، انگلیس باید نقشه خود را حتی در آبهای داخلی خود برداشت کند ، اگر طرح آماده شده است. " برای بهتر شدن آن ، انگلیس باید برنامه خود را عملی کند.

مدیر هیدروگرافی و امور جزر و مدی سازمان سنجش تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ، این نقشه ها باید مرتباً به روز شوند ، بنابراین مرتبا نقشه ها را به صورت هفتگی به روز می کنیم تا مشکلی برای کشتی ها ایجاد نشود.

وی همچنین در نشست تخصصی "خلیج فارس" به میزبانی سازمان نقشه برداری کشور و به مناسبت روز ملی خلیج فارس (۱۰ مه) گفت: "ما باید تلاش کنیم تا بدن آب کشور را بهتر بشناسیم. و باور داشته باشید که ما یک کشور با محور دریا هستیم. " علاوه بر این ، ۷۲ درصد از دنیا را آب پوشانده است ، بنابراین اگر کشوری که بر جهان مسلط است ، ابتدا آبهای خود را بداند ، پس برای اینکه بتوانیم توسعه پیدا کنیم ، باید از این موهبت الهی در شمال و جنوب آن استفاده کنیم. کشور.

سلطانپور به اهمیت استراتژیک خلیج فارس اشاره کرد و افزود: شمال خلیج فارس که به سمت ایران است عمیق تر است ، بنابراین بیشتر ترافیک از این قسمت است. تنگه هرمز هنوز هم مهمترین تنگه برای حمل و نقل نفت و ما در تلاش هستیم تا نام خلیج فارس را زنده نگه داریم. " صبر کن. مدیر هیدروگرافی و امور جزر و مد در نظرسنجی گفت: "90٪ تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود ، بنابراین ما باید این بخش از کشور را تقویت کنیم و این دیدگاه برای چندین سال با هدف توسعه مکران برجسته شده است." آژانس.

وی به اهمیت تهیه نقشه های دریایی اشاره کرد و گفت: امروز در کشور ما به فناوری تهیه و به روز کردن نقشه های دریایی رسیده ایم و در چهار سال گذشته بیش از ۲۰۰ نقشه دریایی را تهیه کرده ایم که ۱۵۰ مورد از آنها مربوط به خلیج فارس."

سلطان پور در ادامه به باران های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: "نقشه ها نشان می دهد که حجم زیادی از آب وارد تالاب حورالعظیم شده است که در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است."

۵۶۵۶

ارسال دیدگاه

*

code