کد خبر: 386

تاریخ انتشار: 2020-08-28

یادگیری حیوانات در غیاب پاداش بهبود می یابد

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان می دهد که پاداش هایی که اغلب برای بهبود یادگیری در حیوانات استفاده می شود ، می تواند دانش واقعی آنها را پنهان کند. محققان & # 39؛ یافته ها در طی این مطالعه نشان داد که تفاوت بین دانش و عمل وجود […]

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان می دهد که پاداش هایی که اغلب برای بهبود یادگیری در حیوانات استفاده می شود ، می تواند دانش واقعی آنها را پنهان کند.

محققان & # 39؛ یافته ها در طی این مطالعه نشان داد که تفاوت بین دانش و عمل وجود دارد و بینشی در مورد تأثیر محیط بر حیوانات فراهم می کند.

کیشوره کوچیبوتلا ، استادیار علوم انسانی و علوم مغزی در دانشگاه جان هاپکینز و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: "بیشتر مطالعات یادگیری بر چگونگی یادگیری محتوا یا دانش در انسان و سایر حیوانات متمرکز است." در این مطالعه ، ما دو فرآیند یادگیری موازی را پیشنهاد کردیم ، یکی برای محتوا و دیگری برای محیط. اگر بتوانیم این دو را از هم جدا کنیم ، ممکن است بتوانیم راه هایی برای بهبود عملکرد یادگیری پیدا کنیم.

در حالی که محققان دانسته اند که وجود "تقویت" یا "پاداش" می تواند رفتار حیوانات را تغییر دهد ، اما دقیقاً مشخص نیست که پاداش ها بر یادگیری و عملکرد چگونه تأثیر می گذارند.

وی با اشاره به تفاوت یادگیری و عملکرد گفت: تفاوت این دو مانند تفاوت دانش آموزی است که در خانه درس می خواند و دانش آموزی که در مدرسه تحصیل می کند. آنچه در هر زمان مشخص می دانیم می تواند با آنچه نشان می دهیم متفاوت باشد. توانایی دستیابی به آن دانش در یک محیط مناسب همان چیزی است که ما روی آن متمرکز شده ایم.

در این مطالعه ، محققان موش ، موش و راسو خانگی را آموزش دادند و سپس دقیقاً آنچه حیوانات با پاداش انجام دادند و آنچه بدون پاداش انجام دادند ، اندازه گیری کردند.

در اولین آزمایش ، محققان به موش ها آموختند كه با شنیدن یك زنگ فقط در ظرف ظرف را لیس بزنند و با شنیدن زنگ دیگری متفاوت جلوی آن را بگیرند و در صورت شنیدن آن پاداش می گیرند. آنها ظرف آب را می دهند. یادگیری موش ها دو هفته طول کشید.

در روزهای سوم تا پنجم یادگیری ، موش ها این کار را در حضور یک ظرف آب به عنوان پاداش با دقت حدود ۵۰٪ انجام دادند. چند روز بعد ، محققان ظرف آب را خارج کردند تا واکنش موش ها را بررسی کنند. آنها دریافتند که موش ها اکنون این کار را با دقت ۹۰٪ انجام می دهند و بنابراین نتیجه گرفتند که انگار موش ها چند روز قبل از پاداش دادن به آنها این کار را انجام داده اند. آموخته بود محققان چندین آزمایش دیگر انجام دادند و در صورت عدم پاداش ، در همه آزمایشات حیوانی عملکرد بهتری داشتند.

بوتچی گفت: "به نظر می رسد پاداش به بهبود یادگیری حیوانات کمک می کند ، اما از طرف دیگر ، پاداش می تواند دانشی را که حیوانات در اوایل یادگیری کسب می کنند ، پنهان کند."

یافته ها در مجله Nature Communications منتشر شده است.

۵۶۵۶

ارسال دیدگاه

*

code