کد خبر: 673

تاریخ انتشار: 2021-05-29

تاریخچه بوگاتی؛ از دیتریش آلمان گرفته تا فولکس واگن

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، بوگاتی یک شرکت اتومبیل سازی فرانسوی – ایتالیایی – آلمانی است که هم اکنون مقر اصلی آن در فرانسه است. به راحتی می توان گفت که هیچ برند دیگری در صنعت جهانی خودرو به اندازه بوگاتی در زمینه مدل های کلکسیونی و شیک خودرو محبوب و شناخته شده نیست. […]

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، بوگاتی یک شرکت اتومبیل سازی فرانسوی – ایتالیایی – آلمانی است که هم اکنون مقر اصلی آن در فرانسه است. به راحتی می توان گفت که هیچ برند دیگری در صنعت جهانی خودرو به اندازه بوگاتی در زمینه مدل های کلکسیونی و شیک خودرو محبوب و شناخته شده نیست. این شرکت از اوایل قرن بیستم دست به نوآوری های شگفت انگیزی زده است تا بتواند خود را از سایر خودروسازان در سراسر دنیا متمایز کند.

تاریخچه بوگاتی

بنیانگذار بوگاتی شخصی به نام اتو بوگاتی بود که این شرکت را در سال ۱۹۰۹ با نام کامل Automobiles Ettore Bugatti در نزدیکی شهر Dorleisheim تأسیس کرد. اتوره بوگاتی در نوجوانی در یک کارگاه کالسکه لوکس کار می کرد ، سپس در اواخر قرن نوزدهم علاقه شدیدی به اتومبیل ها و سایر وسایل نقلیه موتوری پیدا کرد. در سال ۱۸۹۸ ، او یک ماشین برای شرکت ایتالیایی Print and Stachy طراحی کرد ، اما این محصول با نام بوگاتی نوع یک به تولید نرسید. در سال ۱۹۰۱ ، اتوره دومین طرح خود ، بوگاتی تیپ ۲ را به نمایشگاه میلان ارائه داد که مورد توجه بارون دیتریش آلمانی قرار گرفت. این امر منجر به همکاری این دو نفر برای تولید اتومبیل در کارخانه دیتریش شد.

اولین محصول بوگاتی

از سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۴ اتومبیل های بوگاتی تیپ دو تا تیپ ۷ توسط اتو با مارک بوگاتی برای دیتریش ساخته شد. اولین محصول این برند ۱۲٫۹ لیتری بوگاتی تیپ ۵ بود که در سال ۱۹۰۳ وارد مسابقات شد. سپس در ۱۹۰۶ اتو تصمیم گرفت به عنوان یک طراح مستقل با کارخانه های مختلف کار کند. در همان سال ، او اتومبیلی با موتور ۵۰ اسب بخار تولید کرد. در سال ۱۹۰۹ ، اتوره شرکت خود را در شهر مولچیم آلمان تأسیس کرد. اولین اتومبیل با مارک بوگاتی در ژانویه ۱۹۱۰ خط تولید کارخانه را ترک کرد. پنج ماشین دیگر در همان سال ساخته و فروخته شد.

جنگ جهانی اول

در طول جنگ جهانی اول ، بوگاتی مانند سایر شرکت ها به تولید محصولات نظامی و تولید موتور هواپیما برای دولت های فرانسه و آمریکا ادامه داد. درآمد حاصل از فروش این محصولات سرمایه مورد نیاز برای از سرگیری عملیات بوگاتی پس از جنگ را تأمین می کرد. پس از جنگ جهانی اول ، بوگاتی تیپ سیزدهم را برای حضور در برشیا ایتالیا در سال ۱۹۲۱ تولید کرد و مقام اول تا چهارم را کسب کرد.

اولین خودروی تولید انبوه

اولین محصول لوکس تولید انبوه بوگاتی در سال ۱۹۲۰ با نام ۲۳ Brescia Type رونمایی شد. این مدل خودرو به دلیل داشتن دو سوپاپ در هر سیلندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا سال ۱۹۲۶ ، تقریباً ۲۰۰۰ مدل از این خودرو تولید شد. یکی از پرافتخارترین اتومبیل های جهان اتومبیل مسابقه ای Type 35 است که در سال ۱۹۲۴ معرفی شد. Type 40 همچنین اولین محصول بوگاتی به عنوان یک خودروی خانوادگی بود. این محصول با موتور ۱٫۵ لیتری بر روی شاسی Type 35 سوار شده بود. علاوه بر این ، Type 43 ، ۴۴ و ۴۹ نیز بر اساس پلت فرم Type 30 فروش بسیار خوبی داشته اند.

قطار سریع السیر فرانسه

بوگاتی موفق شد قراردادی برای تولید قطارهای سریع السیر با دولت فرانسه منعقد کند. نام این پروژه Autoril بود و در سال ۱۹۳۳ در شرایط واقعی به مرحله آزمایش رسید. قطار چندین بار تا سال ۱۹۳۴ ارتقا یافت و حداکثر سرعت آن ۱۹۲ کیلومتر در ساعت بود. Aturil در مسافت طولانی ۱۶۶ کیلومتر در ساعت می دوید.

جنگ جهانی دوم

خط تولید بوگاتی در طول جنگ جهانی دوم تعطیل شد ، اما پس از جنگ تولید بوگاتی تیپ ۵۹ آغاز شد و قهرمان اولین گرندپری فرانسه شد. در سال ۱۹۴۷ ، او به مشکلات شرکت افزود. این شرکت آخرین بار در سال ۱۹۵۲ در نمایشگاه اتومبیل پاریس شرکت کرد و در همان سال پس از افت شدید تولید بوگاتی به طور رسمی تعطیل شد.

بوگاتی برمی گردد

در سال ۱۹۸۷ ، یک کارآفرین ایتالیایی به نام Romano Artioli مارک بوگاتی را خریداری کرد و این شرکت فعالیت خود را از سر گرفت. وی این کارخانه جدید را در ایتالیا ساخت. اولین اتومبیل نسل جدید این برند بوگاتی EB110 نام داشت. هنگامی که این خودرو برای راه اندازی در ایالات متحده و اروپا آماده شد ، بحران اقتصادی آغاز شد و شرایط بد اقتصادی منجر به شکست دوباره بوگاتی و تعطیلی فعالیت های آن در سال ۱۹۹۵ شد.

نقش فولکس واگن در احیای بوگاتی

در سال ۱۹۹۸ ، فولکس واگن حق تولید خودرویی با آرم بوگاتی را بدست آورد. در سال ۲۰۰۰ ، فولکس واگن رسماً تأسیس شرکتی به نام Bugatti Automobili S.p.A را اعلام کرد. اولین بوگاتی که پس از بازگشت بازسازی شد ، بوگاتی ویرون ۱۶٫۴ بود که سریعترین خودرو در زمان خود بود. بوگاتی آخرین ویرون خود را در سال ۲۰۱۵ تولید کرد و سپس بوگاتی ویرون را روانه بازار کرد. شتاب صفر تا صد این خودرو در ۲٫۵ ثانیه است. در سال ۲۰۱۸ نسخه اسپرت این خودرو معرفی شد.

طراحی اتومبیل آینده بوگاتی

طبق گفته مدیر عامل جدید بوگاتی ، استفان وینکلمن ، جانشین شیرون با این پلتفرم جدید احتمالاً به یک موتور هیبریدی پلاگین با بیش از دو هزار اسب بخار مجهز خواهد شد. طراحی این ابرخودرو از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و احتمالاً تا سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ تولید می شود.

ارسال دیدگاه

*

code