کد خبر: 243

تاریخ انتشار: 2020-06-01

پروبیوتیک ها چیست و غذاهای آنها را شامل می شود؟

به عبارت ساده تر ، پروبیوتیک ها نوعی باکتری مفید برای بدن ما ، به خصوص برای دستگاه گوارش هستند. این باکتری ها به دلیل اینکه رشد باکتری های خطرناک را کنترل می کنند ، در سلامت روده نقش بسزایی دارند. باکتریهای بدی که باعث عفونت و التهاب روده ها می شوند. محققان باکتریهای خوب […]

به عبارت ساده تر ، پروبیوتیک ها نوعی باکتری مفید برای بدن ما ، به خصوص برای دستگاه گوارش هستند. این باکتری ها به دلیل اینکه رشد باکتری های خطرناک را کنترل می کنند ، در سلامت روده نقش بسزایی دارند. باکتریهای بدی که باعث عفونت و التهاب روده ها می شوند. محققان باکتریهای خوب را میکروارگانیسم هایی توصیف کرده اند که برای میزبان خود (که بدن ماست) فواید سلامتی زیادی دارند. اگر شما یک تعریف ساده تر می خواهید ، پروبیوتیک ها باکتری های "خوب" و "بد" را متعادل می کنند ، و این باعث می شود بدن ما عملکرد بهتری داشته باشد.

بدن انسان حاوی حدود یک و نیم کیلوگرم (بیشتر از وزن مغز انسان!) باکتری های پروبیوتیک است. این باکتری های زنده به شما کمک می کنند ، اما تنها در صورت کمک به آنها هستید. دو روش برای حفظ و افزایش باکتری های مفید وجود دارد. از غذاهایی که حاوی پروبیوتیک و قرص هستند استفاده کنید. برخی از فواید پروبیوتیک ها عبارتند از:

بهبود سیستم ایمنی بدن
جبران خسارت آنتی بیوتیکی در بدن
به دلیل جراحی التهاب روده را کاهش دهید
توانایی هضم غذا را افزایش دهید
عدم تحمل لاکتوز را بهبود می بخشد
افزایش سلامت کلی رحم
جوان سازی پوست
کاهش افسردگی
به جذب بهتر ویتامین B کمک می کند.

چه غذاهای پروبیوتیکی دارند؟

با این حال ، همه نمی دانند چگونه از پروبیوتیک ها استفاده کنند. برای کسانی که می خواهند از پروبیوتیک ها به طور طبیعی استفاده کنند و غذاهای طبیعی را به کپسول و قرص های پروبیوتیک ترجیح می دهند ، در اینجا لیستی از غذاهایی که حاوی پروبیوتیک هستند قرار دارد.

ماست!

یکی از بهترین غذاهای دارای پروبیوتیک ، ماست سنتی است. هنگام خرید ماست پروبیوتیک ، به دنبال ماست سنتی ، ماست پروبیوتیکی مخصوص و بز و بز ۳۹٪ باشید! شیر بز و منبع خوبی از پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی است ، هضم آن آسانتر است و احتمالاً باعث ایجاد حساسیت نسبت به شیر گاو می شود. ماست بز و گربه دارای تنوع زیادی از پروبیوتیک ها مانند ترموفیلوس بیفودوس و بولگاریس است و می توان پروبیوتیک های اضافی اضافه کرد.

اطمینان حاصل کنید که همیشه برچسب محتوا را بخوانید. هیچکدام از ماست ها یکسان نیستند. بسیاری از مارک های شناخته شده دارای مقادیر زیادی نشاسته ، شیرین کننده های مصنوعی و طمع مصنوعی هستند و مصرف بیش از مقدار مشخصی از آنها خطرناک است. از ماست استفاده کنید که عاری از این مواد باشد یا تعداد کمی از این مواد را داشته باشد.

بعضی از شیرها

نه فقط هر نوع شیر ، فقط شیر غنی از پروبیوتیک. می توانید شیر حاوی پروبیوتیک در بین محصولات لبنی پیدا کنید.

بعضی پنیرها

مانند شیر پروبیوتیک ، پنیرهای پروبیوتیکی در بازار وجود دارد. پنیر گودا ، پنیر چدار ، پنیر موزارلا و برخی پنیرهای پاستوریزه مانند پنیر لاکتیک از جمله محصولات لبنی هستند که دارای پروبیوتیک هستند.

کفیر

این فرآورده های لبنی تخمیر شده است که به صورت ماست به نظر می رسد و می توان آن را با شیر گاو و یا بز و گربه تهیه کرد. با افزودن قارچ کفیر به شیر و فرآورده های لبنی در یک فرایند ویژه ، نوشیدنی کفیر ، خمیر کفیر و ماست کفیر تهیه می شود که دارای سطح پروبیوتیکی بسیار بالایی است. کفیر همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است و قرن هاست که از آن استفاده می شود. خرید محصولات کفیر از سوپر مارکت ها بسیار آسان است ، یا با خرید پودر قارچ کفیر می توانید یک کف خانگی سالم در خانه تولید کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

کلم ترش

به نظر می رسد ترشی کلم درست شده با کلم سفید است. کلم ترش در اصل از چین آمده و به اروپا و سایر نقاط جهان رسیده است و مزه بسیار خوبی دارد. اما علاوه بر خوشمزه بودن ، دارای بسیاری از باکتری های مفید ، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین K ، کلسیم ، منیزیم ، فولات ، آهن ، پتاسیم و روی است! فیبر و پروبیوتیک های موجود در آن ، گوارش را بهبود می بخشد و از بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش جلوگیری می کند. کلم ترش با غذاهای زیادی مانند گوشت ، کالباس ، سوسیس و سالاد میل می شود. با کمی مطالعه ، می توانید دستور تهیه سوسیس را پیدا کنید و به عنوان یک غذای مرکب خانگی خود را تهیه کنید.

شکلات تیره

خود شکلات به تنهایی حاوی پروبیوتیک نیست ، اما محققان دریافتند که شکلات به حمل و جذب پروبیوتیک ها در بدن کمک می کند! اما چطور؟ شکلات تیره به این باکتری های زنده کمک می کند تا از pH قوی دستگاه گوارش زنده بمانند و به روده برسند. با توجه به این قابلیت محافظ شکلات ، پروبیوتیک ها را می توان به شکلات های مرغوب یا شیر شکلات اضافه کرد. این ویژگی یکی از معدود ویژگی های منحصر به فرد شکلات است.

ترشی

باور کنید یا نه ، ترشی ها پروبیوتیک دارند! البته ما به معنی لاواشکا و آلو نیستیم ، اما ترشی خانگی مانند ترشی و ترشی کلم یا هر نوع سبزی دیگر.

کیمچی

یکی از معروف ترین غذاهای شرق آسیا که به سراسر دنیا رسیده است. Komichi نوعی ترشی کلم است که بسیار تند و خوشمزه است. کیمچی در اصل از کره تهیه می شود و با دوره اصلی آن خورده می شود. این ماده حاوی مقادیر قابل توجهی باکتری مفید برای بدن و همچنین ویتامین C ، ویتامین B ، کلسیم ، آهن ، پتاسیم و فیبر است. اگر می توانید بسیاری از ادویه ها و فلفل را تحمل کنید ، کیمچی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از فواید و طعم های قوی آن لذت ببرید. شما می توانید از کیمچی در رستوران های آسیایی یا در خانه لذت ببرید.

تمپه

اگر نمی دانید دما چیست ، سرعت مانند توفو یکی از محصولات سنتی سویا است. این ظرف مانند کیک به نظر می رسد و منبع عالی پروتئین است. فرآیند تخمیر در سویا نیز آن را به یک ماده غذایی پر ارزش تبدیل کرده است. بسیاری از گیاهخواران با tempeh آشنا هستند ، اما متأسفانه یافتن آن در ایران کمی دشوار است.

چای کامبوج!

نوشیدنی یا چای کامبوج محصول دیگری است که از مخمر و باکتری تهیه شده است. روند تهیه چای کامبوج پیچیده است و نیاز به تجربه و مطالعه روشهای مختلف دارد ، اما غیرممکن نیست. راهی برای تهیه چای کامبوج با استفاده از چای کیک دار وجود دارد که قارچ چند برابر برای شما فراهم می کند که می توانید بعد از چند روز از آن استفاده کنید.

مزایای قرص های پروبیوتیکی

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از دستگاه گوارش ، رژیم غذایی خود را با اضافه کردن غذاهای پروبیوتیک تکمیل کنید. در ضمن می توانید از یک کپسول پروبیوتیک خوب به عنوان یک مکمل غذایی نیز استفاده کنید. بهترین مکمل های پروبیوتیکی حاوی مقدار مناسب باکتری های مفید هستند که باعث تقویت سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن می شوند.

۲۱۲۱

ارسال دیدگاه

*

code