کد خبر: 680

تاریخ انتشار: 2021-06-05

نحوه برگزاری امتحانات مجازی دانشگاه علوم پزشکی + جزئیات

به گزارش ایمنا ، معاون آموزشی وزارت بهداشت آیین نامه جدید امتحانات مجازی دانشگاه های علوم پزشکی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۹۹ را ابلاغ کرد. این آیین نامه به منظور استاندارد سازی روش تست ، طراحی و بارگذاری سوالات امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۹۹-۱۳۹۹ در کلیه دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی […]

به گزارش ایمنا ، معاون آموزشی وزارت بهداشت آیین نامه جدید امتحانات مجازی دانشگاه های علوم پزشکی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۹۹ را ابلاغ کرد. این آیین نامه به منظور استاندارد سازی روش تست ، طراحی و بارگذاری سوالات امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۹۹-۱۳۹۹ در کلیه دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی کشور ابلاغ شده است.

سوالات را می توان به صورت چند گزینه ای ، تشریحی یا ترکیبی با توجه به نظر اساتید مربوط طراحی کرد.

برای هر سوال ۵۰ ثانیه وقت بگذارید.

برای س questionsالات چند گزینه ای ، برای هر س ۵۰ال ۵۰ ثانیه وقت بگذارید. معلمان باید زمان لازم برای خواندن سوال و گزینه ها را با توجه به زمان ذکر شده در طراحی سوالات دشواری و طبقه بندی در نظر بگیرند.

زمان به طور متوسط ​​۵۰ ثانیه است و برخی از سوالات ممکن است ۴۰ ثانیه و بعضی دیگر ۶۰ ثانیه طول بکشد. در ابتدای آزمون باید از زمان اختصاص یافته برای پاسخگویی به کل آزمون به دانش آموز اطلاع داده شود.

هر س onال در یک صفحه نمایش داده می شود و حداکثر زمان مکث برای هر س ۵۰ال ۵۰ ثانیه است ، اما زمان گذراندن هر س toال به س disposalال بعدی در اختیار دانشجو خواهد بود و دانشجو می تواند سرعت پاسخ دادن به سال را بدهد. س questionال کنید و در وقت اضافی در آن زمان صرفه جویی کنید. با پاسخ دادن به سوالات ارفاقی ، از مطالب ذخیره شده برای بازگشت به ۱۰٪ سوالات استفاده کنید.

یکی از دو حالت زیر باید در آزمون ارائه شود:

این امکان وجود دارد که دانش آموز حداکثر برای ۱۰٪ سوالات به سوالات قبلی برگردد.
معادل ۱۰٪ کل س totalالات ، س additionalال اضافی باید به عنوان س .ال دلسوزانه طراحی شود.

این حالت ها فقط در کل زمان اختصاص داده شده به آزمون قابل استفاده است و دانشجو می تواند از زمان صرفه جویی در این حالت ها استفاده کند.

برای کل آزمون حداکثر زمان یک ساعت توصیه می شود

برای به حداقل رساندن احتمال بروز مشکلات فنی و اختلالات در وضعیت ارتباط آنلاین دانشجویان ، باید س questionsالات آزمون از نظر تعداد و زمان پاسخگویی طوری طراحی شود که آزمون در زمان بهینه به پایان برسد. در این راستا ، حداکثر یک ساعت زمان برای کل آزمون توصیه می شود. .

علاوه بر کل زمان آزمون تعیین شده توسط استاد ، ۳ دقیقه زمان شناور باید برای تأخیرهای کوتاه مدت در اتصال دانش آموز به سیستم آزمون در نظر گرفته شود.

سوالات چند گزینه ای نباید نمره منفی داشته باشند.

ترتیب س theالات و گزینه ها باید تصادفی باشد

ترتیب س questionsالات و همچنین ترتیب گزینه های س questionال باید به طور تصادفی طراحی شود. اساتید باید در طراحی س questionsالات دقت کنند و از قرار دادن گزینه هایی مانند دو ، هر سه ، هیچکدام "a ، b و" خودداری کنند.

در مورد س questionsالات تشریحی ، دانشجو باید بتواند پاسخ س questionال را در سیستم تایپ کند یا آن را به عنوان عکس بارگذاری کند. برای این س questionsالات ، زمان مناسب باید براساس نظر معلم ، براساس زمان مورد نیاز برای تایپ یا نوشتن یا بارگذاری پاسخ س toال ، تنظیم شود.

قبل از شروع امتحانات یا در ابتدای ورود دانشجو به سیستم ، در صورت بروز هرگونه مشکل باید مشخصات و شماره های تماس کارشناسان آزمون را اعلام کنید.

در صورت خطای نرم افزار ، آزمایش مجدد را به صورت حضوری یا فیلم آنلاین (شفاهی) انجام دهید

در صورت بروز هرگونه خطای نرم افزاری یا سو عملکرد در وضعیت اتصال آنلاین دانشجو ، دانشجو باید بلافاصله این خبر را به کارشناس اطلاع داده و با ارسال مدارک به معاونت آموزشی حداکثر تا ۴۸ ساعت درخواست بازبینی کند تا پس از تأیید مجدداً آزمایش شود. توسط هیئت علمی فیلم حضوری یا آنلاین (شفاهی) را تنظیم و اجرا کنید.

در صورت لزوم و به صلاحدید معاونت آموزشگاه آزمون ، آزمون باید توسط کارشناس پشتیبانی فنی برای عدم مغایرت IP تأیید شود و در صورت وجود مغایرت ، بررسی های لازم انجام شود.

در زمینه امتحانات آنلاین همه دانش آموزان ، به ویژه دانشجویان جدیدالورود را توجیه کنید.

در طول آزمون (نظارت آنلاین) از طریق سیستم آزمون با دانش آموزان ارتباط صوتی و تصویری را دنبال کنید

برقراری ارتباط سمعی و بصری با دانش آموزان در طول امتحان (نظارت آنلاین) از طریق سیستم آزمون در حال انجام است و در صورت استفاده از امکان ذکر شده ، از کاربرد آن در امتحانات مطلع می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این آیین نامه اذعان کرده است که برگزاری امتحانات به صورت مجازی و غیر حضوری دارای کاستی های اجتناب ناپذیری است که برخی از آنها با هر برنامه ریزی خاصی امکان پذیر خواهد بود ، بنابراین اساتید به توزیع مناسب سوالات بر اساس طبقه بندی و روش های ارزیابی تکوینی در طول ترم می تواند برخی از این کاستی ها را برطرف کند.

در این آیین نامه همچنین تأکید شده است که دانشگاه های علوم پزشکی باید پیگیری و برنامه ریزی لازم را برای واکسیناسیون دانشجویان داشته باشند تا شرایط حضور فیزیکی دانشجویان و امکان برگزاری کلاس ها و امتحانات حضوری را فراهم کنند. در اسرع وقت.

منبع: مفدا

ارسال دیدگاه

*

code