کد خبر: 491

تاریخ انتشار: 2020-11-16

بزرگترین شکست در دنیای فناوری در دهه گذشته

زومیت نوشت: "جهان در دهه اخیر بسیار تغییر کرده است." در روزهای آخر سال ۲۰۱۹ ، مروری بر وقایع تشکیل دهنده دنیای فناوری ، نکات جالبی دارد. در این میان ، گسست های بزرگ ایده هایی که روزگاری با ایده تغییر در جهان متولد شده اند ، جذاب ترین به نظر می رسند. در دهه […]

زومیت نوشت: "جهان در دهه اخیر بسیار تغییر کرده است." در روزهای آخر سال ۲۰۱۹ ، مروری بر وقایع تشکیل دهنده دنیای فناوری ، نکات جالبی دارد. در این میان ، گسست های بزرگ ایده هایی که روزگاری با ایده تغییر در جهان متولد شده اند ، جذاب ترین به نظر می رسند. در دهه ای که فناوری بیش از هر زمان دیگری در همه جنبه های زندگی ما نفوذ کرده است ، برخی از لحظات و رونمایی ها نقش برجسته تری داشته و حتی نمایندگی دهه گذشته را به خود اختصاص داده اند.

در طی دهه گذشته ، بیش از هر زمان دیگری ، شاهد تولد ابزارهایی بوده ایم که با روش جمع آوری انبوه طراحی و ساخته شده اند. بسیاری از آنها چیزی بیش از فاجعه نبودند و صرفاً هزینه های زیادی را هدر دادند. ۲۰۱۰s را می توان به عنوان دوره ای از ابزارهای پوشیدنی ، تبلت ها ، هواپیماهای بدون سرنشین ، باتری های منفجر شونده و ارزیابی های دیوانه وار شرکت ها توصیف کرد. شرکت هایی که با میلیاردها دلار مشهور شدند و مهارت کافی برای پنهان کردن ارزش واقعی ناچیز خود را داشتند.

طی یک دهه گذشته ، گوگل قبرستان محصولات خود را پر کرده است و اپل بسیاری از اشتباهات خود را نپذیرفته است و مایکروسافت میلیاردها دلار ضرر کرده است.

Verge Media لیست کاملی از پیشرفت های دهه اخیر دنیای فناوری را تهیه کرده است. در این مقاله از زومیت ، به بزرگترین وقفه های این لیست می پردازیم.

سامسونگ گلکسی نوت ۷

هنگامی که سامسونگ گلکسی نوت ۷ برای اولین بار معرفی شد و اولین بررسی ها انجام شد ، بیشتر کارشناسان محصول جدید خانواده نوت را یک گوشی هوشمند منحصر به فرد دانستند و حتی برخی نوت ۷ را زیباترین گوشی هوشمند تاریخ نامیدند. همه گزارش ها و مقالات قبل از منفجر شدن اولین نوت ۷ و آسیب رساندن به شهرت سامسونگ بود.

از اول سپتامبر ۲۰۱۶ ، بیش از ۳۵ گزارش از انفجارهای گلکسی نوت ۷ سامسونگ منتشر شده است. سامسونگ با صدور بیانیه ای محترمانه تصمیم خود را در مورد جمع آوری و تعویض گوشی های نوت ۷ اعلام کرد. رویکرد غول موبایل برای جمع آوری گوشی های معیوب بسیار مورد استقبال قرار گرفت. متأسفانه نمونه های جایگزین نیز آتش گرفتند. یکی از انفجارهای تلفنی در هواپیما رخ داد ، به همین دلیل TSA ورود تلفن های نوت ۷ به پروازها را ممنوع کرد. در آن زمان ، سامسونگ پیشتاز اخبار بود. اما مطمئناً خبر خوبی در مورد غول کره ای نبود.

سامسونگ با هوشمندی و فداکاری ، اقدام موثری در برابر بحران گلکسی نوت ۷ انجام داد. این شرکت به جای آسیب رساندن به اعتبار آنها و ادامه تلاش های خود برای نجات محصول خراب ، نوعی گور برای آن فراهم کرد: همه تلفن ها از بازار آزاد شدند و به روزرسانی های نرم افزاری برای غیرفعال کردن آنها منتشر شد. تصمیم سامسونگ برای تأمین هزینه مونتاژ تلفن و جایگزینی آن با سایر مدل ها روشی بود که در سال ۲۰۱۶ غول دنیای موبایل را نجات داد. البته آنها امسال نیز با مشکل مشابهی روبرو شدند و مجبور شدند با مشکلات عملکردی کنار بیایند. از اولین تلفن هوشمند تاشو آنها ، Galaxy Fold.

ویندوز فون

ویندوز فون با شعار حذف آیفون معرفی شد و امروز دیگر اثری از آن نیست

مایکروسافت ویندوز فون را با یک رویداد تبلیغاتی بزرگ معرفی کرد و مرگ قریب الوقوع آیفون را در برنامه های خود پیش بینی کرد. با این حال ، ردموندی ها در مسیر خود موفق نبودند و ویندوز فون ، با وجود طراحی زیبای کاشی های با دوام ، برخلاف ادعا و شعار مایکروسافت ، یک سیستم عامل نبود که ما را از گوشی های خود نجات دهد.

این غول نرم افزاری سال ها تلاش کرده است تا توسعه دهندگان را به ساخت برنامه هایی برای ویندوز فون ترغیب کند. در این راه ، برند نوکیا نیز قربانی برنامه های بلند پروازانه مایکروسافت شد. آنها ابتدا ۲٫۷ میلیارد دلار برای خرید تجارت تلفن همراه با نام تجاری فنلاندی هزینه كردند. وی در ادامه این حرکت را یک شکست بزرگ توصیف کرد و با فروش مجدد نام تجاری ، هزاران نفر شغل خود را از دست دادند. در حقیقت ، در روند حذف نوکیا ، یک میلیارد دلار دیگر به مایکروسافت ضرر کرد.

مایکروسافت در ساخت و تبلیغات ویندوز فون اشتباهات زیادی انجام داد. مدیر عامل مایکروسافت استیو بالمر یک بار آیفون اپل را به دلیل نداشتن صفحه کلید فیزیکی مسخره کرد. او اکنون یک مدیرعامل ناموفق است و آیفون هنوز مسلط است. بیل گیتس بزرگترین اشتباه زندگی خود را عدم توانایی مایکروسافت در هدایت دنیای تلفنهای هوشمند عنوان کرد. با این حال ، اشتباه او همچنان باعث شد ویندوز فون مانند قطار از خط خارج شود. قطاری که هنگام حرکت شتاب مناسبی ندارد.

عینک گوگل

گوگل گلس با هنر چتربازان رونمایی شد. بنیانگذار Google ، سرگئی برین ، برای رونمایی از یک محصول انقلابی ، در سال ۲۰۱۲ برنامه ای طوفانی را در مرکز موسکون برنامه ریزی کرد. او حرکت چتربازان را به صورت زنده در سالن نشان داد. چتربازانی که تا زمان فرود عینک های جدید گوگل را به چشم می زدند. سرگئی برین در سخنرانی خود ادعا کرد که عینک های هوشمند جدید Google جهان را کاملاً تغییر خواهد داد. بله ، با ظهور Google Glass دنیا تغییر کرده است. اما کاربران چنان دید منفی نسبت به به اصطلاح عینک هوشمند داشتند که محصول نهایی حتی به بازار راه پیدا نکرد.

بررسی های اولیه Google Glass آن را اصلاً یک محصول مناسب و کاربردی نمی دانست. عینک های گوگل در بررسی ها به عنوان ابزاری جدید برای اعتیاد هرچه بیشتر افراد به فناوری معرفی شد. علاوه بر این ، کاربران در مورد جنبه های منفی حریم خصوصی نگران بودند. زیرا آنها نمی خواستند که کسی همیشه با آنها به دوربین نگاه کند.

Google Glass در سال ۲۰۱۵ متوقف شد. Snapshot بعداً با استفاده از همین ایده محصولی به نام Spectacles را معرفی کرد که به عنوان عینک مجهز به دوربین به بازار عرضه شد. ناگفته نماند که گوگل هرگز از رویای عینک های هوشمند خود دست نکشید و نسخه های تجاری تولید کرد. با این حال ، سرنوشت Google Glass هنوز سایه خود را بر روی تمام هدست های واقعیت افزوده مصرف کننده می اندازد. شاید هنوز دنیا برای چنین ایده ای آماده نباشد.

تلفن همراه

یکی از نکات جالب توجه در دهه اخیر این است که جف بزوس در پرتاب موشک به فضا موفق تر از ساخت گوشی هوشمند در آمازون بود. Firephone ، اولین تلفن هوشمند آمازون ، یک فاجعه بزرگ در دنیای گوشی های هوشمند لقب گرفته است. آمازون در این پروژه حدود ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کرد و آن را به یکی از بدترین فصول مالی تاریخ تبدیل کرد.

جف بزوس در پرتاب موشک به فضا موفق تر از ساخت گوشی هوشمند بود

یکی از دلایل اصلی خرابی Firephone عدم آمادگی کامل آن بود. این تلفن دارای اشکالات نرم افزاری زیادی بود و مشکلات زیادی در عملکرد کاربر ایجاد می کرد. بیش از همه ، Firephone نمی توانست هدف نهایی خود را از تلاش برای افزایش فروش در آمازون پنهان کند. برخی از کارشناسان مدیریت خرد ، جف بزوس در مورد این پروژه را یکی از دلایل اصلی شکست آن می دانند.

شاید جف بزوس بتواند یک امپراطوری میلیارد دلاری بسازد و چنان ثروتمند و قدرتمند شود که حتی بتواند رویای سفر به فضا و ترک زمین را به واقعیت تبدیل کند. با این وجود نتوانسته است یک گوشی هوشمند موفق به بازار عرضه کند.

تلویزیون های سه بعدی

موفقیت چشمگیر فیلم سه بعدی آواتار در سال ۲۰۰۹ ، ایده ساخت تلویزیون های سه بعدی را بیشتر در ذهن طراحان و سازندگان دنیای فناوری قرار داد. آنها سعی کردند تجربه عمیق سینماها را به خانه های مردم منتقل کنند. البته برخلاف سینماها که هنوز فیلمهای سه بعدی از ویژگیهای مهم آن هستند ، تلاش برای انتقال تجربه سه بعدی به اتاقهای نشیمن یک شکست کامل بود.

هیچ کاربری نمی خواست هنگام استراحت در خانه عینک عجیب و نه چندان جذابی داشته باشد. علاوه بر این ، ابعاد صفحه تلویزیون های سه بعدی با سینما بسیار متفاوت بود و کاربران نمی توانستند تجربه های جذاب شخصیت های سه بعدی را که تصویر را با تلویزیون می گذارند تجربه کنند. شرکت های تلویزیونی سال هاست که از محتوای سه بعدی پشتیبانی می کنند و طیف گسترده ای از دیسک های Blu-ray و بارگیری های سه بعدی در دسترس کاربران بود. اما هیچ کس حاضر به استفاده از این محتوا نبود.

صنعت تلویزیون در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ رویای نمایشگرهای سه بعدی را کنار گذاشت و تولیدکنندگان سرانجام خرابی نمایشگرهای سه بعدی را پذیرفتند و توسعه فناوری هایی مانند HDR را در دستور کار قرار دادند. در حقیقت ، بهینه سازی هایی برای تصاویری انجام شد که دیگر نیازی به عینک اضافی نبود.

استراتژی پیام رسان Google

طی دهه گذشته ، Google موفقیت های زیادی در ارائه برنامه های پیام رسان تجربه کرده است. اگر بخواهیم یک نمونه از برنامه های ناموفق را از غول موتور جستجو در بازار پیام رسانی ارائه دهیم ، چندین گزینه پیش رو داریم. در همین حال ، می توان گفت Hangouts ، جد همه پیام رسان های مونته نگرو بوده است. Hangouts نه تنها محصول بدی بود. بلکه به دنبال جایگزینی یکی از محبوب ترین گزینه های موجود در بازار بود. در پایان ، این برنامه چاره ای جز گرفتار شدن در اولویت های بسیار ناپایدار Google نبود.

Google Hangouts پس از چندین تلاش برای زنده ماندن شکست در رقابت پیام رسان را پذیرفته است. پس از مرگ این سرویس ، غول موتور جستجو آن را به گزینه ای فاجعه بار برای رقابت با اسلاک تبدیل کرد که به سرعت توسط مایکروسافت تیمز به حاشیه رانده شد. سپس ، مردم مونته نگرو در پیام رسانهای Allo سرمایه گذاری کردند که باز هم منجر به پروژه های ناتمام شد و سرانجام ، آنها به نوعی تسلیم بازار پیام رسانی شدند. اپراتورهای مخابراتی اکنون در حال شکل گیری آینده استراتژی پیام رسانی Google هستند که امید زیادی به آن ندارند.

صفحه کلید Apple Butterfly

اپل بزرگترین اشتباه را در طراحی و راه اندازی صفحه کلید پروانه مرتکب شد. این صفحه کلید ابتدا در Apple MacBook 12 اینچی سال ۲۰۱۵ معرفی شد و سپس به MacBook Pro و MacBook Air گسترش یافت. صفحه کلید پروانه ای مخصوص لپ تاپ های باریک طراحی شده است. استفاده و تأکید بر استفاده از آن بزرگترین نشانه تلاش مداوم اپل در اولویت قرار دادن فرم بر کاربر است. با این حال ، کوپرتینویی ها برای طراحی باریک تر ، دامنه حرکت صفحه کلیدهای پروانه خود را به یک میلی متر کاهش می دهند. بسیاری از کاربران استفاده از دکمه ها را ناخوشایند می دانند و حتی صدای صفحه کلید از سایر نمونه های MacBooks و لپ تاپ های دیگر بلندتر است.

صدای ناخوشایند و تجربه صفحه کلید تازه آغاز بحران اپل بود. از زمان عرضه نهایی MacBook Pro 2016 ، گزارش های زیادی از صاحبان محصولات منتشر شده است که ادعا می کنند دکمه ها و دکمه های آنها به دلیل مشکلات MacBook Pro دیگر کار نمی کنند یا دوباره تایپ می کنند. اپل مثل همیشه ابتدا این مشکل را انکار کرد و به کاربران پیشنهاد کرد دکمه های صفحه کلید خود را با فشار هوا تمیز کنند. کسانی که تصمیم گرفتند صفحه کلیدها را تعمیر کنند معمولاً هزینه های زیادی را متحمل می شوند. زیرا بیشتر تعمیرات منجر به تعویض سخت افزار می شود.

صفحه کلید Butterfly اصرار مداوم اپل به فرم به جای کاربر بود

سرانجام ، اپل چهار نسخه از Keyboard Butterfly Keyboard را معرفی کرد که هر کدام در مقایسه با نسخه قبلی دارای ارتقا جزئی هستند. همچنین در سال ۲۰۱۸ ، کوپرتینویی ها یک برنامه ضمانت طولانی مدت را ارائه دادند که تعمیرات صفحه کلید را تا چهار سال پس از تاریخ خرید پوشش می داد.

سرانجام ، در سال ۲۰۱۹ ، اپل MacPro 16 اینچی را با طراحی صفحه کلید قدیمی ، صفحه کلید قیچی مانند ، معرفی کرد. طراحی جدید دامنه حرکت بیشتر ، سر و صدای کمتر و دوام بیشتر را به کاربر ارائه می دهد. البته ، تا زمان نگارش این مقاله ، مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی هنوز برای کیبوردهای مجاز نه چندان خوب به فروش می رسند.

مایکروسافت کین

قبل از فاجعه ویندوز فون ، مایکروسافت یک گوشی متمرکز بر موبایل به نام Microsoft Kin را معرفی کرده بود. ردموندی ها & # 39؛ این محصول ترکیبی از عملکرد افتضاح و قیمت بالا بود ، تولید آن فقط شش هفته پس از فروش در ماه مه ۲۰۱۰ متوقف شد. گوشی های Microsoft Kin One و Kin Two قرار بود به عنوان مدل های دوم و سوم محصول Sidekick که T -موبایل در ابتدا معرفی شد. سازنده T-Mobile Danger با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار به ردموندی ها پیوسته است تا در پروژه های توسعه کار کند. قرار بود رابط کاربری ویژه ای برای تلفن های همراه طراحی شود تا تمرکز خود را بر استفاده از شبکه های اجتماعی بگذارد و اشتراک گذاری محتوا را با یک عمل کشیدن و رها کردن امکان پذیر کند.

تلفن های هوشمند Kane با هزینه ماهیانه ۳۰ دلار برای هر کاربر ارائه می شد که باید به Verizon پرداخت می شد. مایکروسافت در تلفن جدید خود امکان پاسخ دادن یا بازتوییت در توییتر را فراهم نکرد و حتی چنین کاربردهایی در برنامه YouTube تلفن مشاهده نشد. بعلاوه ، کین از کارتهای حافظه microSD پشتیبانی نمی کرد. با این حال ، در آن زمان ، Sandisk فناوری اختصاصی تلفن های همراه را معرفی کرده بود.

طبق شایعات ، در زمان انتشار مایکروسافت کین ، افراد داخل شرکت به منظور پیشبرد پروژه تلفن مایکروسافت ، پروژه Kane & # 39 را تخریب کرده بودند. چنین ایده ای تقریباً درست به نظر می رسد. زیرا ردموندی ها در آن زمان می دانستند كه تیم های نظارت تلفنی كین واقعاً آنها را دوست ندارند. سرانجام ، مایکروسافت ۲۴۰ میلیون دلار خسارت Kane را تعطیل کرد. هزینه خرید Danger را البته به این موارد اضافه کنید.

توت سیاه

بلک بری در ابتدای دهه گذشته در راس دنیای فناوری قرار داشت. اگرچه آیفون پنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن می گرفت ، صاحب برند BlackBerry ، Research in Motion ، رکورد بیشتر مشترکان را به ثبت رساند و تلفن های هوشمند به سبک PDA در میان نوجوانان و مدیران بازرگانی و حتی افراد مشهور بسیار محبوب بودند. البته ، وضعیت BlackBerry از تابستان ۲۰۱۲ و رکورد بیشترین تعداد مشترک ، یعنی ۸۰ میلیون کاربر ، رو به وخامت گذاشته است. آیفون ۴S یک سال پیش معرفی شد و سیستم عامل آن ، iOS ، به سرعت در حال افزودن چندین قابلیت به خدمات خود است. در همین حال ، گوگل اندروید نیز در جهان بسیار محبوب بود.

بحران های اوایل سال ۲۰۱۰ مدیران BlackBerry را وادار به تصمیم گیری های اشتباه کرد. آنها به جای تمرکز بر نقاط قوت ، تعدادی محصول ضعیف با استراتژی اشتباه و پر از مشکل روانه بازار کردند. محصولات اشتباه شامل رایانه لوحی PlayBook بدون برنامه ایمیل و سیستم عامل BlackBerry 10 است. بلک بری یکی پس از دیگری در طراحی و عرضه محصولات دچار اشتباهاتی شد و روند کار آنها قابل توقف نبود.

بلک بری در رقابت با اندروید و iOS زمان خود را از دست داد

پس از چندین سال اشتباه ، بلک بری تصمیم گرفت که به اصول خود بازگردد. این شرکت با درک روند بازار ، یک تلفن هوشمند هوشمند اندرویدی مجهز به صفحه کلید فیزیکی به نام Priv معرفی کرد. اما خیلی دیر بود و اپل و گوگل محبوبیت بیشتری پیدا می کردند. امروزه برند BlackBerry فقط به عنوان پاورقی در تاریخ تلفن های هوشمند شناخته می شود.

ویندوز RT

ویندوز RT از ابتدا گیج کننده بود و حتی نام آن برای کسی معنایی نداشت. مایکروسافت برای اولین تبلت Surface RT از سیستم عامل استفاده کرد که دارای طراحی دسکتاپ مشابه ویندوزهای معمولی بود. البته ویندوز RT یک ویندوز معمولی نبود و کاربر نمی توانست همه برنامه های محبوب ویندوز خود را بر روی آن نصب کند. مایکروسافت به زحمت نمی توانست محدودیت ها را حتی برای کارمندان فروشگاه خود توضیح دهد.

Windows RT ، با نقص و محدودیت های خود ، با بهره وری بسیار ضعیف متولد شد. Surface RT یک تبلت آهسته بود که حتی با کاربردهایی همراه نبود. این محصول چنان سرنوشت غم انگیزی داشت که ردموندی ها به دلیل عدم فروش آن ۹۰۰ میلیون دلار خسارت متحمل شدند. مایکروسافت فکر می کرد که همه احتمالاً Surface RT می خواهند. در حالی که همه ویندوز معمولی می خواستند.

کنسول بخار

در سال ۲۰۱۲ گزارشی در رسانه های فناوری منتشر شد که پیشنهاد انتشار کنسول بازی Valve & # 39؛ یک کنسول بازی که احتمالاً به عنوان رایانه شخصی لینوکس طراحی شده است. گیب نیول از شرکت گزارش را تأیید کرد و مقالاتی در همان موفقیت در مورد موفقیت احتمالی سوپاپ منتشر شد. The Verge یکی از رسانه هایی بود که هنوز معتقد است استیم باکس اگر استراتژی بهتری را اجرا می کرد ، موفق می شد.

Valve کنسول بازی خود را به عنوان یک کنسول بازی عالی طراحی کرده است. کنترلر حرفه ای Steam Box نیز از نقاط قوت مهم آن بود. ناگفته نماند که برنامه توسعه محصول شرکت به شرکای تجاری متعددی بستگی داشت که باید بخشهای مهم کار را بر عهده می گرفتند و Valve نمی توانست همه آنها را به فعالیت منظم متعهد کند.

کمبود بازی های موجود منجر به خرابی Steam Machine شد

کنسول های بازی Steam Machine سرانجام در سال ۲۰۱۴ منتشر شدند. خانواده های عجیب و غریب از رایانه های شخصی پشتیبانی می کردند که برخی از آنها از کنسول های بازی گران ترند و فقط برخی از بازی های Steam را پشتیبانی می کردند. Valve در کنسول جدید خود به شدت به توسعه دهندگان وابسته بود و حتی بازی هایی که به لینوکس منتقل می شدند لزوماً از SteamOS پشتیبانی نمی شدند.

شرکای شرکت Valve در ساخت کنسول بازی به دلیل نقص سیستم عامل Steam تصمیم به معرفی ویندوز بر روی دستگاه ها گرفتند و برخی از آنها به طور کلی تولید را متوقف کردند. سرانجام ، سال گذشته کنسول ها از فروشگاه شرکت خارج شدند و کنترل کننده جذاب آنها در حراجی به قیمت ۵ دلار فروخته شد.

مایکروسافت کینکت

دوربین سه بعدی مایکروسافت که اغلب از آن به عنوان لوازم جانبی کنسول ها یاد می شود ، یک شکست کامل نبود. ردموندی ها فروش رضایت بخشی را با Kinect تجربه کردند و هنرمندان و محققان علاقه زیادی به آن نشان دادند. سرانجام ، اپل توسعه دهنده فناوری را به کار گرفت تا از قابلیت های آنها در توسعه شناسه فیس بوک آیفون ۱۰ استفاده کند. بر خلاف ادعای مایکروسافت در بازاریابی Kinect و گسترش شعار "شما کنترل کننده هستید" ، برنامه های بازی Kinect چندان جذاب نبودند.

اعتماد بیش از حد مایکروسافت به Kinect یک اشتباه بزرگ استراتژیک بود ، خصوصاً هنگام راه اندازی Xbox One. کنسول بازی Microsoft Xbox One به دلیل وجود Kinect داخلی مجبور به تغییرات جدی در طراحی و قیمت شد و بازی مخصوص Kinect در دسترس کاربران نبود. سرانجام ، ردموندی ها تصمیمی چشمگیر گرفتند و به استفاده از Kinect در نسخه های بعدی کنسول ادامه ندادند.

ویندوز ۸

آیا می خواهید دکمه و منوی Start را از ویندوز حذف کرده و تمام طراحی های آشنا آن را تغییر دهید؟ ویندوز ۸ را نصب کنید. مایکروسافت چنان درگیر پیگیری iPad شد که تمام رویکرد خود را بر روی صفحه های لمسی قرار داد. در حقیقت ، آنها فراموش کردند که چرا مردم از رایانه های شخصی استفاده می کنند.

ویندوز ۸ دارای رابط کاربری عجیب کاشی و راه اندازی تمام صفحه و یک رابط کاربری عجیب و گیج کننده برای کاربران ماوس و صفحه کلید بود. خوشبختانه ردموندی ها با معرفی ویندوز ۱۰ توانستند به سرعت از بحران ویندوز ۸ عبور کنند.

گوگل پلاس

گوگل پلاس در ژوئن ۲۰۱۱ متولد شد. گزارش های متعددی که تحت تأثیر قرار گرفتند موتور جستجوی پیشرفته شبکه های اجتماعی خود را با هدف مقابله مستقیم با مشکلاتی که شما فیسبوک ایجاد کرده اید ایجاد کرده است. گوگل ادعا شبکه های اجتماعی همه مشکلات زندگی آنلاین و اشتراک محتوا را حل خواهد کرد کرد ؛ ادعایی که در ادامه مسیر ، حرکت به اسمت سقوط را شروع کرد.

گوگل پلاس شبیه فیسبوک ، ولی با رنگ جدید بود. گوگل تلاش کرد با ترکیب شبکه اجتماعی با دیگر سرویس دهنده های پرطرفدار ، به نوعی با اجبار آن را به استفاده از کاربران تبدیل کند ؛ حرکتی که در افزایش تعداد کاربران نیز مفید بود. بهههرحال گوگل پلاس مسائل مختلفی به بههمراه داشت و در یکی از مقاله های انتقادی سال ۲۰۱۴ در مورد این چنین بودجه ای وجود دارد: پس از گذشت سه سال گذشته از تولد گوگل پلاس ، به دلیل اینکه اگر شما این مجموعه را دنبال کنید ، این مجموعه را در این شبکه اجتماعی نگه دارید. حتی گزارش خبری پرطرفدار و محبوب نیز در این شبکه به چشم نمی خورد و هیچ نشانه ای وجود ندارد که این شبکه اجتماعی باشد ، خود را از بازیگران دیگر متمایز کرده باشد. کاربران استفاده می کنند از گوگل پلاس استفاده می کنند ؛ اما تنها مدت کوتاهی را در آن جاگذرانند و تعدادی را که واقعاً عاشق آن است ، بسیار کم است.

با وجود همه انتقادات ، برخی افراد عاشق گوگل پلاس بودند ؛ بههمین‌دلیل ، شبکه اجتماعی مذکور تا سال ۲۰۱۸ به حیات خود ادامه داد ، تا اگر رسوایی نفوذ کرد اطلاعات گوگل منتشر شد که اهالی مانتینویو از کاربران مخفی شده است. بحران مذکور مرگ گوگل پلاس را رقم زد. گوگل در مسیری که باعث مرگ شبکه های اجتماعی شد ، رخ داد مثبتی هم تجربه کرد. آن عکسهای گوگل و چند سرویس دیگر را به زیرمجموعه خود اضافه کنید و امکان ورود به همه حساب های کاربری با حساب کاربری گوگل ، از یادگارهای گوگل پلاس را دارید.

نمونه ذکر شده در این مقاله برخی از شکست های تاریخی دنیای فناوری در دهه گذشته وجود دارد که بیش از آن است که آنها را به این دلیل بفروش برسانند که جریان صنعت از بین رفته است. جریانی که همیشه با سرعت تغییر می کند و باعث تغییر و آشنایی و همراهی با آن می شود ، امری حیاتی برای موفقیت پروژه های پیشرفته باعث می شود.

۲۱۲۱

ارسال دیدگاه

*

code