کد خبر: 493

تاریخ انتشار: 2020-11-18

کشف بقایای یک ستاره جدید ۲۰۰۰ ساله

محققان تخمین می زنند که این ستاره باستانی توسط منجمان چینی در سال ۴۸ قبل از میلاد کشف شده است.محققان که به یک تیم بین المللی از ستاره شناسان تعلق دارند ، بقایای ستاره را در یک خوشه کروی کهکشان کشف کردند.آنها با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ "ناظر" MUSE اروپا و ستاره را در […]

آنها با استفاده از تلسکوپ بسیار بزرگ "ناظر" MUSE اروپا و ستاره را در نزدیکی مرکز یک خوشه کروی به نام "مسیه ۲۲" مشاهده کردند. خوشه کروی Messier 22 در صورت فلکی قوس واقع شده است ، که ۱۰،۶۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.
Messier 22 یک خوشه کروی بیضی شکل است که ترکیبی بزرگ از خوشه های ستاره ای است و صدها هزار ستاره قدیمی در هر خوشه وجود دارد.
نوا اختر به معنای ستاره یا ستاره جدید است و در لاتین به آن نوا نیز می گویند. دلیل استفاده از این کلمه این است که قدیمی ها فکر می کردند یک ستاره جدید واقعاً تولد یک ستاره است زیرا این ستاره ها ناگهان از همیشه روشن تر شدند. امروز اما می دانیم که ستاره های جدید و ستاره های جدید نمودار مرگ ستاره ها هستند.
هنگامی که یک صورت فلکی جدید آتش می گیرد ، هیدروژن از سطح ستاره خارج می شود و یک پوشش ستاره ای روشن تر از ستاره باقی می ماند. نور بقایای یک ستاره جدید برای چندین قرن باقی مانده است.
ستاره شناسان تخمین می زنند که این ستاره خاص جدید اولین بار حدود دو هزار سال پیش کشف شده است.

۵۶۵۶